Naujienos
Spausdinti
Skatinamas verslumo ugdymas mokyklose

Dažnai verslumas yra suprantamas kaip žmonių polinkis, gebėjimas imtis ekonominės veiklos, siekiant gauti pelno bei prisiimant visą su šia veikla susijusią riziką. Jeigu polinkis nėra įgimtas, jis gali būti išugdytas. Vis dažniau svarstoma apie šiuolaikinės mokyklos vaidmenį šiems įgūdžiams formuoti. Tačiau mokyklose dažniausiai apsiribojama tik mokymu apie verslumą, o nekrypstama į verslumo įgūdžių ugdymą.
Šiame, Rokiškio rajono savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus inicijuotame, projekte dalyvauja 2 savivaldybės: Rokiškio (Lietuva) ir Provadijos (Bulgarija, Varnios regionas). Be savivaldybių į veiklas įtraukti dar 4 partneriai: Rokiškio r. Kamajų Antano Strazdo gimnazija, Rokiškio švietimo centras, Provadijos Iavn Vazov pagrindinė mokykla ir Provadijos kultūros bei švietimo įstaiga Narodno shitaliste "Aleko Konstantinov, 1884".
Projekto tikslas - dydžiu, ekonomine ir socialine aplinka panašiuose Europos regionuose didinti mokinių verslumo gebėjimus, sukurti bei išbandyti regionų poreikiams pritaikytą verslumo ugdymo metodiką 5-11 klasėse. Siekiama, kad visų dalykų mokytojai mokymą sietų su mokinių gyvenimo praktika, o verslumas būtų kūrybiškai integruojamas į mokyklų ugdymo planus ne vėliau kaip nuo 5 klasės.
Projekte dalyvaujančiose mokyklose buvo atliktas pirmasis tyrimas, kaip verslumą ir jo ugdymą supranta bei vertina mokiniai, jų tėvai ir mokytojai. Dauguma mokinių (52 proc.) įsitikinę, kad būti versliam šiandieninėje visuomenėje yra labai svarbu, tačiau teigia, kad patys turi nepakankamai verslumo žinių. Nemaža dalis mokinių mano, kad verslumo įgūdžių įgytų, jei per pamokas dažniau mokytųsi aktyviaisiais ugdymo metodais bei galėtų naudotis kompiuterinėmis verslo modeliavimo programomis.
Visi apklausoje dalyvavę mokinių tėvai pritaria, kad verslumo įgūdžių jų vaikams būtina mokytis.
Mokytojai sutinka, kad dabartinėse mokymo programose verslumui dėmesio skiriama nepakankamai. Mokytojai pripažįsta, kad jiems patiems nepakanka įgūdžių, kaip vaikus mokyti verslumo. Tik 8 proc. mokytojų teigia, kad verslumą stengiasi integruoti į savo dėstomo dalyko mokymą, nes tai priartina dalyko turinį prie gyvenimo aktualijų ir skatina naudoti aktyvius mokymo metodus. Todėl mokytojai projekto metu mokysis naujų verslumo ugdymo metodikų, susipažins su verslumo ugdymo sampratos teorija, patys kurs ir bandys naujus integruoto ugdymo modelius tiek formaliajame, tiek neformaliajame vaikų švietime. Labiausiai pasiteisinusias praktikas Lietuvos ir Bulgarijos mokylose, mokytojai sudės į bendrą metodinį leidinį, kuris bus išleista lietuvių, bulgarų ir anglų kalbomis.
Tikimasi, kad įgyvendinus projektą verslumo skatinimo aspektu bus žengta esminio švietimo sistemos lūžio link, o mokykla taps ta vieta, kur ugdomi drąsūs, atsakingi, ryžtingi vaikai - mūsų ateitis.
Projekto biudžetas - 88988,00 EUR, Lietuvos partneriams skirta 48644,00 EUR, Bulgarijos - 40344,00 EUR.
Projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai, ERASMUS+ programos lėšomis, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas.